Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres hos Waldo, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Waldo.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren.

Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Waldo. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker.

Udsolgte varer
Alle varer er på lager - medmindre der er anført andet. Dog kan der i særlige tilfælde være tale om varer, der ikke er nok af - typisk, hvis flere kunder afgiver deres ordre på den samme vare samtidigt. I sådan tilfælde kontakter vi dig inden afsendelse af ordren.

Betaling
Betaling med kreditkort vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Betaling sker sikkert via Paypal.

Få 14 dages kredit med ViaBill. Se mere her: www.viabill.com/terms

Levering - og fragt 
Levering sker hurtigst muligt - normalt indenfor 3-4 dage. I forbindelse med udsendelse af specielle tilbud, under udsalg og i højsæsonen kan leveringstiden være lidt længere.

Alle varer – undtagen møbler m.v. – sendes med Post Danmark. Ved flexlevering fraskriver Waldo sig ansvaret for bortkomne pakker. Din pakke levers på traditionelvis helt til din gadedør. Er du ikke hjemme, vil posten lægge en seddel til dig, så du ved, hvornår du kan hente pakken på posthuset.

Forsendelse i Danmark;
Fragtfrit ved køb over kr. 500,- med undtagelse af visse større møbler (fragt herfor vil blive opkrævet særskilt, som anført ud for den enkelte vare - send gerne en mail eller ring og få oplyst fragten)

Under 500 kr.:
    0-5 kg = 50 kr.
  5-10 kg = 84 kr.
10-15 kg = 125 kr.
15-20 kg = 135 kr.
20-25 kg = 201 kr.
25-30 kg = 219 kr.
30-35 kg = 260 kr.
35-40 kg = 270 kr.
40-50+ kg = 354 kr.

Leveringsomkostninger for pakker til udlandet:                                                                                               
Forsendelse til Norge, Sverige, Finland, Grønland, Færøerne og Island: 195,00 kr. ved max. 5 kg. Forsendelsen er uden omdeling.

Forsendelse til Tyskland: 75,00 kr ved max. 5 kg.

Forsendelse til Øvrige Europa: 295,00 kr ved max 5 kg.

Afgiver du en lille bestilling, hvilket betyder, at det kan sendes billigere som brevpost, regulerer vi din fragtbetaling. Ønsker du at få et overslag over fragten, er du velkommen til at kontakte os.

Ved køb og forsendelse af møbler til udlandet pålægges særskilt fragt - send gerne en mail eller ring og få oplyst fragten for det pågældende møbel.

Leverancer til udlandet
Waldo har salg til hele Europa. Disse bestillinger ekspederes kun ved brug af kreditkort – for eksempel VISA eller MASTERCARD.

Der er forskellige takstzoner for de forskellige lande og fragten beregnes efter vægt. Vi kontakter dig efter endt køb og oplyser, hvor meget fragt du skal betale oveni købet - det skal indbetales via bankoverførsel. Vi sender varer uden moms til lande udenfor EU - vær dog opmærksom på, at der i visse lande udenfor EU kan opkræves ekstra moms/told i modtagerlandet. Waldo kan ikke gøres ansvarlig for dette. Vi anbefaler, at du undersøger toldregler i dit eget land, inden du handler.

Vores salg til udlandet er i første omgang målrettet udlandsdanskere, og alle tekster på vores hjemmeside er derfor skrevet på dansk.

Waldo bruger i udlandet UPS.

UPS leverer forsendelserne til modtageren eller en anden person, der har bemyndigelse til at tage imod levering af forsendelsen på modtagers vegne. UPS forsøger at levere 3 gange. Ved første afleveringsforsøg afleverer UPS en seddel om, at der er forsøgt aflevering – og at det er muligt at afhente pakken ved UPS, at vi leverer dagen efter eller at der bliver givet fuldmagt til at stille pakken den følgende dag. Hvis pakken ikke kan afleveres efter 3. forsøg destrueres den. !!!

Fragt af møbler:
Møbler leveres til første dør i gadeplan.

Det er vigtigt at fortælle os, hvis fragtmanden må sætte møblerne i en carport eller lignende. Vi gør opmærksom på, at du dermed accepterer ansvaret for møblerne - også selv om du ikke har kvitteret for modtagelsen af dem.

Det er MEGET VIGTIGT, at du i det tilfælde, hvor der er en synlig skade på kasserne/emballagen noterer dette på fragtsedlen, inden du kvitterer for møblerne. På den måde er det fragtmandens ansvar, hvis der skulle være sket en transportskade. 

Der er under normale omstændigheder 1-2 ugers leveringstid på møblerne, og levering foregår mellem kl. 8 og 16 på hverdage. 

Vi vil meget gerne have oplyst et telefonnummer, hvor vi kan træffe dig ved tvivlsspørgsmål. Vi kontakter dig indenfor få dage efter modtagelsen af din ordre med nærmere oplysninger om forventet leveringstidspunkt med videre.

Uafhentede pakker
Modtager du ikke din pakke - eller meddelelse fra Post Danmark om, at din pakke kan afhentes på posthuset, vil vi bede dig kontakte os omgående. Så hjælper vi dig med at finde ud af, hvor din pakke er henne. Efter 6 måneder er det dog ikke længere muligt at spore en pakke.

Hvis din pakke ikke afhentes inden fristen på posthuset - og returneres til os, indsætter vi omgående pengene på din konto igen.

Reklamationsret
Waldo yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles os indenfor 8 dage. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi - efter aftale - returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Vi gør opmærksom på, at hovedparten af vores varer bliver produceret i Østen - og at der derfor kan være små hak, glasbobler, uregelmæssigheder i varerne. Vi betragter IKKE dette som fejl - men synes, at det er en ekstra charme, som giver varen dens unikke karakter.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Waldo
Tlf. +45 22508492
E-mail: waldo
@waldo.dk

Varereturnering foregår efter forudgående aftale til:

Waldo
Nordlige Bjergevej 22
8270 Højbjerg

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter eller returnerede varer overføres pengene til den konto, hvorfra varerne i sin tid blev betalt

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag, de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. 

For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.